جزیره خلیج فارس صاحب شناسنامه زیست محیطی می شوند

جزیره خلیج فارس صاحب شناسنامه زیست محیطی می شوند
 
 
از سوی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، عملیات تهیه شناسنامه زیست محیطی برای ۳۵ جزیره در آبهای جنوبی کشور از سال جاری آغاز خواهد شد.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، حدود ۳۵ جزیره در آبهای جنوبی کشور وجود دارد که برخی از این جزایر شناسایی شده مسکونی و برخی خالی از سکنه و کاملاً بکر و دست نخورده هستند.
پروین فرشچی با اشاره به اینکه تمام این جزایر جزو میراث ملی کشورمان محسوب می شوند، خاطرنشان ساخت: متاسفانه طی سالهای گذشته هیچ گاه مطالعات جامعی در خصوص وضعیت محیط زیست این جزایر خلیج فارس صورت نگرفته است.
این مقام مسئول در سازمان محیط زیست اذعان داشت: هم اکنون اطلاعات کافی در خصوص ویژگی های زیست محیطی این جزایر در دست نیست از این رو در معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تصمیم گرفته شد تا مطالعات جامعی در خصوص این جزایر انجام شود.
وی در خصوص تهیه شناسنامه جزایر خلیج فارس تاکید کرد: کرد: پس از اتمام این مطالعات در نهایت برای هر کدام از این جزایر به صورت جداگانه شناسنامه ای تهیه می شود که در آن در خصوص ویژگی های محیط زیستی این جزایر اطلاعات جامعی قرار داده می شود.
به گفته فرشچی با تهیه این شناسنامه موقعیت زیست محیطی جزایر مشخص می شود و بر اساس آن می توان عملیات حفاظت محیط زیست را متناسب با نیاز هر جزیره انجام داد.
وی اعلام کرد: همچنین با در دست داشتن این شناسنامه ها می توانیم داشته های محیطی زیستی خود را به دنیا معرفی کنیم.
وی یادآور شد: تهیه شناسنامه زیست محیطی ۳۵ جزیره جنوبی کشور هم اکنون در دستور کار معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: با تخصیص بودجه در نظر گرفته شده برای معاونت محیط زیست دریایی در سال ۹۴ ، بلافاصله عملیات اجرایی تهیه شناسنامه محیط زیست جزایر جنوبی کشور آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: تهیه شناسنامه برای این جزایر یک پروژه طولانی مدت است اما امیدواریم با انجام مطالعات به صورت پیوسته بتوانیم هر چه سریعتر به شناسنامه محیط زیست تک تک جزایر جنوبی کشور دست یابیم.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، این اقدام را یکی از مهمترین پروژه های معاونت دریایی محیط زیست در سال جاری عنوان کرد.
فرشچی در ادامه گفته های خود همچنین خاطرنشان ساخت: احیا و بازسازی زیستگاههای آسیب دیده یا تخریب شده و تدوین و اجرای سند توسعه پایدار استانهای ساحلی با همکاری دستگاههای مرتبط نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.
معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: همچنین تدوین و اجرای طرح مدیریت مناطق ساحلی و جزایر کشور، تدوین و بازنگری قوانین، ضوابط و استانداردهای ملی حفاظت از محیط زیست دریایی و ارزشگذاری اقتصادی مناطق دریایی کشور نیز توسط این معاونت انجام خواهد شد.
وی افزایش سطح مناطق حفاظت شده ساحلی و دریایی و تهیه نقشه مناطق حساس ساحلی و دریایی را از دیگر برنامه های آتی این معاونت اعلام کرد.




:: موضوعات مرتبط: اخبار دریایی , ,
:: برچسب‌ها: آتیه ساخت , لایه روبی , خدمات دریایی , بوشهر , اداره بندر ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : یعقوب منصوری
تاریخ : جمعه 14 آبان 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: